awmexjbn

Reporters Without Borders demands news of vanished journalist

first_img LiberiaAfrica The three are being held in a secret place without formal charges in violation of article 21 of the Constitution, which says anyone arrested must be brought before a court and charged within 48 hours.Reporters Without Borders’ renewed concern is prompted by the disappearance of his common-law wife and mother of his two children, Maria Nyenetue, who left Monrovia on 20 August to try to see him after apparently receiving word from him that he was Klay, 50 km northwest of Monrovia, and needed some money. She set off after declining to give the money to the person who brought the message.Bility’s newspaper is very critical of President Taylor. Soon after the journalist’s arrest, information minister Reginald Goodridge said he had been a “central figure” among “those who have been running cells in Monrovia actively collaborating with the LURD (Liberians United for Reconciliation and Democracy) and their supporters in the United States” with the aim of assassinating President Taylor. A LURD spokesman denied this.In July and August, the authorities refused to present Bility and the two others in court as demanded by several human rights organisations and despite a habeas corpus order by Liberia’s supreme military court. Follow the news on Liberia Reporters Without Borders is extremely concerned about the fate of Hassan Bility, editor of a privately-owned weekly paper. The organisation calls on the government to respect the Constitution and bring the journalist before a judge. News LiberiaAfrica November 27, 2020 Find out more Reports News The 2020 pandemic has challenged press freedom in Africa December 16, 2020 Find out more RSF_en center_img Organisation Receive email alerts to go further Help by sharing this information September 4, 2002 – Updated on January 20, 2016 Reporters Without Borders demands news of vanished journalist RSF urges Liberian authorities to investigate threats against journalists Reporters Without Borders today expressed its “extreme concern” about the fate of Hassan Bility (photo), editor of the privately-owned weekly paper The Analyst accused by the Liberian government of plotting with rebel forces to kill President Charles Taylor.The organisation strongly criticised the government’s attitude and called on it to respect the Constitution and bring the journalist before a judge. Despite numerous requests since his arrest on 24 June along with two other people, he has not appeared in court and the government has not kept its promise to allow a Red Cross representative to see him. News Covid-19 emergency laws spell disaster for press freedom June 12, 2020 Find out morelast_img read more

awmexjbn

US – #WeeklyAddress: December 10 – December 16: Newsrooms across the US receive hoax bomb threats

first_imgReporter sentenced to 3 months of “non-reported supervision” after October arrest Reporters kicked off floor during closed-door Mueller hearing Receive email alerts For the latest updates, follow RSF on twitter @RSF_en. TIMOTHY A. CLARY / AFP United StatesAmericas Help by sharing this information United StatesAmericas News President Trump hurls insults at press on Twitter, suggests NBC could be sued RSF_en June 7, 2021 Find out more Follow the news on United States Kentucky Governor Matt Bevin posted a video and series of tweets on December 12 attacking the Louisville Courier-Journal for participating in what will be a year-long project with ProPublica to investigate the state’s government program, a partnership that was announced earlier that day. Bevin began his tirade by calling into question the objectivity and credibility of the “dying” Courier-Journal, Kentucky’s largest newspaper, before railing against “left-wing” ProPublica and making pointed statements about its founders, alleging the media outlet is supported by “George ‘I Hate America’ Soros,” whose organization, Open Society Foundation, funds less than two percent of ProPublica’s operations. Soros, a common target of attacks that rely on anti-Semitic tropes, is just one of ProPublica’s 34,000 donors. The governor, who has clashed with reporters before, also calls the Courier-Journal a “sock puppet” for people “who hate America and undermine, day in and day out, the values that we in Kentucky actually hold dear,” and urges viewers to “just disregard the nonsense that comes out of this biased left-wing organization.” Both news organizations have responded to Bevin’s outburst, in a Courier-Journal editorial and through a series of tweets from ProPublica. Organisation Freelance journalist Zachary Siegel was sentenced on December 14 to three months of “non-reported supervision” for breaking a court decorum order that prohibited most reporters from recording a trial. His sentencing means that in the event that he commits another crime Siegel will remain under this court’s jurisdiction, but he won’t need to regularly report to a probation officer and he is allowed to travel and leave the state. Siegel was arrested and held in contempt of court for recording part of a high-profile murder trial on October 2, a violation of the court’s decorum order that only allowed a defined media pool to record the proceedings. Siegel’s attorney filed a motion on October 30 to reconsider the criminal contempt order, arguing that because his client had never before covered a court proceeding he was unfamiliar with the media pool practices for covering trials. This motion was denied on December 14, and Siegel told the US Press Freedom Tracker the judge was adamant that he had been attempting to get a “scoop” when he recorded the trial. “If a deputy merely told me to turn off my recorder, which was in plain sight, I would’ve done it,” Siegel told the Press Freedom Tracker. “None of this needed to happen.” President Donald Trump tweeted throughout the weekend about the press’ allegedly “dishonest” and “unfair” news coverage, targeting NBC News by name. “Never in the history of our Country has the ‘press’ been more dishonest than it is today,” President Trump tweeted on the morning of December 15. A day later he tweeted that the “REAL scandal” is the “one sided coverage…of networks like NBC,” and suggested that this coverage should be tested for legality in court. The president also referred to Saturday Night Live in his December 16 tweet, calling it a “Democratic spin machine,” the morning after the show had aired a sketch that imagined a world without Trump as president. Kentucky governor launches tirade against Louisville newspaper partnering with ProPublicacenter_img News Report reveals Russian company’s impersonation of US media outlets during and after 2016 presidential election Newsrooms across United States receive hoax bomb threats Multiple newspapers received emailed bomb threats on December 13, prompting some offices to evacuate and police to sweep the newsrooms. The emails, which authorities deemed to be a hoax, were also sent to government buildings, universities, apartment buildings and businesses in dozens of cities throughout the United States. The Raleigh News & Observer in Raleigh, North Carolina, received the email on Thursday afternoon, and though the newspaper’s publisher said the threat “did not appear to be legitimate,” the entire 17-story office building that houses the paper evacuated. According to CNN, the Charlotte News & Observer also received an emailed threat. The Park Record newspaper in Park City, Utah, evacuated that same afternoon after receiving the hoax bomb threat. The emails were vague and did not mention the newspapers by name, and it is unclear if they were all connected. While CNN reporting did not disclose the name of the sender, the Raleigh News & Observer editor said the email was sent from somewhere in Russia. More than a dozen reporters who had been staked out in the hall next to a sealed federal appeals courtroom where Special Counsel Robert Mueller appeared to be locked in a mysterious subpoena battle on December 14 were kicked off the floor, which officials at the courthouse had shut down to the public as well. The reporters, who had been anxious to catch a glimpse of attorneys for Mueller and the unknown appellant in this mystery case, relocated to other stakeout locations in the Washington courthouse, though they received few details of what occurred during oral arguments that took place in the courtroom. Politico first reported in October that a witness had dragged Mueller and his team—which is at the head of the investigation into whether the Trump campaign coordinated with Russians to interfere in the 2016 presidential election—into court to battle a subpoena. News News to go further April 28, 2021 Find out more A Senate Intelligence Committee report on Russia’s endeavor to help elect President Donald Trump in 2016 found that the Internet Research Agency, a Russian company that has been behind efforts to manipulate American voters, had impersonated news outlets on social networks in an attempt to sow distrust in American media, CNN reported on December 16. The report shows 44 Twitter accounts with more than 600,000 followers posing as “US-related” media outlets, many of which were made to look like local news outlets. The researchers that compiled the report on behalf of the Senate Intelligence Committee found that the Russians consistently “attempted to erode trust in mainstream media,” according to CNN. The impersonation of US media outlets is similar to the tactic the Internet Research Agency used when it set up phony websites targeting groups like “Black Lives Matter.” Below are the most notable incidents regarding threats to press freedom in the US during the week of December 3 – December 9: June 3, 2021 Find out more The United States ranks 45th out of 180 countries in RSF’s 2018 World Press Freedom Index after falling 2 places in the last year NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs say WhatsApp blocks accounts of at least seven Gaza Strip journalists December 17, 2018 US – #WeeklyAddress: December 10 – December 16: Newsrooms across the US receive hoax bomb threats Facebook’s Oversight Board is just a stopgap, regulation urgently needed, RSF sayslast_img read more

awmexjbn

Criminal defamation law blocks freedom of information

first_img RSF_en May 12, 2021 Find out more News photo : Mizzima Organisation May 26, 2021 Find out more May 31, 2021 Find out more to go further MyanmarAsia – Pacific News Thai premier, UN rapporteurs asked to prevent journalists being returned to Myanmar Help by sharing this information center_img Reporters Without Borders (RSF) calls on the Burmese authorities to amend the 2013 Telecommunications Law that was used to give Myo Yan Naung Thein, a researcher, a six-month jail term for criticizing the head of Burma’s armed forces on Facebook. Follow the news on Myanmar Receive email alerts RSF asks Germany to let Myanmar journalist Mratt Kyaw Thu apply for asylum News US journalist held in Yangon prison notorious for torture News April 11, 2017 – Updated on August 23, 2019 Criminal defamation law blocks freedom of information MyanmarAsia – Pacific Myo Yan Naung Thein’s trial in Rangoon ended on 7 April with him being convicted of defamation and sentenced under section 66 (d) of the Telecommunications Law, which penalizes “extorting, coercing, restraining wrongfully, defaming, disturbing, causing undue influence or threatening to any person by using any Telecommunications Network.” He was arrested last October after a Facebook post criticizing Gen. Min Aung Hlaing, the commander-in-chief of Burma’s armed forces, over the army’s response to an attack on three border posts in the northern state of Arakan on 9 October 2016 and the ensuing violence that left around 90 dead. Aged 43 and partially paralysed, he was held thereafter in Insein prison despite repeated requests for his release on bail. The authorities finally decided to free him today (12 April). A member of the ruling National League for Democracy and Generation 88 (a group of pro-democracy students who participated in the 1988 protests), Myo Yan Naung Thein was jailed several times under the former military government. He heads Burma Democratic Concern, an NGO that seeks the restoration of full democracy, respect for human rights and the rule of law in Burma, and he writes for its website.According to the Burmese media, he is the seventh person to be detained on a defamation charge since the civilian government headed (in practice) by Aung San Suu Kyi took office in 2016. A total of 66 people have been charged under article 66 (d) since the law’s adoption in 2013 – 54 of them since the current government took over.“This conviction is an insult to the freedom of information that Burma regained in 2012,” said Benjamin Ismaïl, the head of RSF’s Asia-Pacific desk. “It highlights the failure of Aung San Suu Kyi’s government to establish a favourable environment for freedom of expression, one in which online activists, bloggers and journalists should no longer have to censor themselves or fear becoming prisoners of conscience. As it stands, the Telecommunications Law is blocking any improvement in freedom of expression and the right to provide news and information, and must be amended without delay.”Section 66 (d) was used in 2016 against Than Htut Aung, the CEO of the Eleven Media Group, and Wai Phyo, its chief editor. Detained for nearly two months and finally freed on bail of around 70,000 euros in January 2017, they were convicted of defaming Rangoon region chief minister Phyo Min Thein.Burma has not moved from the bottom quarter of RSF’s World Press Freedom Index, and is ranked 143rd out of 180 countries in the 2016 Index.last_img read more

awmexjbn

Sergiy Sholokh gets refugee status in US

first_img 11.08.04 – Sergiy Sholokh gets refugee status in USSergiy Sholokh, former head of Ukraine’s Radio Continent, has obtained refugee status in the United States, he announced on 10 August. He has lived in Poland for the past six months after being forced to leave Ukraine due to threats, many from the SBU state security police, and was given US refugee status on 6 August. His privately-owned opposition radio stationwas shut down on 3 March after re-broadcasting programmes put out by the Ukrainian service of Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE). Follow the news on Ukraine Help by sharing this information News ——– Receive email alerts Organisation Ukrainian media group harassed by broadcasting authority News UkraineEurope – Central Asia February 26, 2021 Find out more Newscenter_img to go further UkraineEurope – Central Asia Crimean journalist “confesses” to spying for Ukraine on Russian TV September 7, 2020 Find out more March 26, 2021 Find out more 04.03.04 – Authorities silence Radio Continent and Radio Free EuropeReporters Without Borders today condemned the action of the Ukrainian authorities in forcing privately-owned Radio Continent off the air yesterday by seizing its equipment. The move came just four days after the station began relaying the Ukrainian services of Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE), and two weeks after RFE was pushed off the FM band in Ukraine.The operation is clearly designed to silence two stations that are considered too critical of the government, the organisation said.Reporters Without Borders and the Mass Media Institute had warned on 13 February that the decision to end FM retransmission of RFE in Ukraine was a worrying sign for press freedom, especially as it came just a few months before a presidential election.Today, Reporters Without Borders called on the authorities to stop blocking Radio Continent’s broadcasts until the European Court of Human Rights issues a ruling on the dispute between the station and the government, which resulted in its losing its licence. The organisation also urged the authorities to take every necessary measure to ensure the safety of the station’s journalists.The confiscation of Radio Continent’s transmitter and other equipment was carried out by police and officials from the state broadcasting agency, which assigns radio frequencies.The station’s staff said the seizure was preceded by jamming of its signal, which began on 1 March, just two days after it began relaying RFE’s programming. Radio Continent general manager Sergiy Cholokh told the Mass Media Institute that he had received death threats from the SBU, the security service, which told him not to retransmit RFE.Radio Continent also used to relay programmes of other foreign stations, including the BBC, Deutsche Welle, Voice of America and Polish Radio. It was stripped of its licence on 12 April 2001 on the grounds that it had not repaid a debt to the state. With the support of Reporters Without Borders and the Mass Media Institute, the station appealed to the European Court of Human Rights in June 2002 in an attempt to recover its licence.Cholokh, who is also a witness in the investigation into the 2000 murder of journalist Georgiy Gongadze, has received many death threats and has been subjected to many other forms of harassment.RFE is funded by the US congress. Its programming had been relayed on the FM band in Ukraine by a privately-owned radio station, Dovira, since 1998. But Dovira abruptly terminated the arrangement after a recent change of management. August 11, 2004 – Updated on January 20, 2016 Sergiy Sholokh gets refugee status in US News Ukraine escalates “information war” by banning three pro-Kremlin media RSF_en last_img read more

awmexjbn

Jobs boost for Crolly as Doll factory to become whiskey distillery

first_img Arranmore progress and potential flagged as population grows Twitter Facebook Google+ Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA DL Debate – 24/05/21 Pinterest AudioHomepage BannerNews A support package has been approved for Drioglann Thír Chonaill Teo to establish a distillery business and visitor’s centre at Coillín Darach in Crolly.It’s estimated that up to 12 new jobs will be created over the next five years with a support package of over €121,000 from Údarás na Gaeltachta and a total investment of over €271,000.The proposed distillery and visitors centre will be located in the famous Croithlí Factory, subject to the appropriate planning permission being received.Donegal Deputy Pat the Cope Gallagher says it will be a huge boost for the local community:Audio Playerhttp://www.highlandradio.com/wp-content/uploads/2018/03/copedfgdgdfgistilery.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume. Jobs boost for Crolly as Doll factory to become whiskey distillery Important message for people attending LUH’s INR clinic Google+center_img Previous articleLYIT gets green light to apply for university statusNext article2nd place at NI 5k Championships for Nakita Burke News Highland Twitter By News Highland – March 22, 2018 RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Pinterest WhatsApp Facebook News, Sport and Obituaries on Monday May 24th WhatsApp Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programmelast_img read more

awmexjbn

BBBS , volunters give back to community

first_img Book Nook to reopen Remember America’s heroes on Memorial Day Plans underway for historic Pike County celebration BBBS , volunters give back to community Sponsored Content Published 12:00 am Thursday, December 24, 2009 Email the author “Ann and D’Kiiya have a good relationship and they work well together,” said Melinda Conner, Big Brothers Big Sister activities coordinator. “We appreciate their commitment to our programs.”But D’Kiiya was not the only “Little” that helped spread Christmas cheer this year. At the annual Christmas banquet, 115 “Littles” designed Christmas cards that were delivered to residents at a local nursing home facility.“Each one of our Little Brothers and Little Sisters made a card to give to a nursing home resident,” Conner said. By Jaine Treadwell The Bigs at Big Brothers and Big Sisters of Troy hope that their “Littles” learn something, through their guidance, about giving back to their community.Through the influence of Big Brothers Big Sisters and her Big Ann Foster, D’Kiiya has developed a strong commitment to community.When offered an opportunity to design a Christmas card to thank the many supporters of Big Brothers Big Sister, D’Kiiya was anxious to participate. Her design was selected for the Big Brothers Big Sisters 2009 Christmas card and her message of appreciation was expressed time and time again this holiday season. You Might Like Troy set to close hospital purchase today City officials and Troy Regional Medical Center owners are expected to seal the deal today on the transaction that will… read morecenter_img The Penny Hoarder Issues “Urgent” Alert: 6 Companies… By The Penny Hoarder Print Article Troy falls to No. 13 Clemson “We appreciate all of those who made the dinner possible for us. The Alpha Tau Omegas at Troy University sang carols and the Wesley Foundation provided the food for the 115 “Littles” and the volunteers. We thank everyone who made the dinner a success.”Big Brothers Big Sisters of Troy currently has 50 matches but the young people who are waiting for a match were invited to the Christmas banquet.“While these young people are waiting to get in the program, we don’t want them to feel left out,” Conner said.“So, we invite them to five or six activities during the year. We want to keep them involved.” Pike County Sheriff’s Office offering community child ID kits Around the WebMd: Do This Immediately if You Have Acid Reflux (Watch Now)Healthy LifestyleIf You Have Ringing Ears Do This Immediately (Ends Tinnitus)Healthier LivingHave an Enlarged Prostate? Urologist Reveals: Do This Immediately (Watch)Healthier LivingWomen Only: Stretch This Muscle to Stop Bladder Leakage (Watch)Healthier LivingRemoving Moles & Skin Tags Has Never Been This EasyEssential Health32-second Stretch Ends Back Pain & Sciatica (Watch)Healthier LivingThe content you see here is paid for by the advertiser or content provider whose link you click on, and is recommended to you by Revcontent. As the leading platform for native advertising and content recommendation, Revcontent uses interest based targeting to select content that we think will be of particular interest to you. We encourage you to view your opt out options in Revcontent’s Privacy PolicyWant your content to appear on sites like this?Increase Your Engagement Now!Want to report this publisher’s content as misinformation?Submit a ReportGot it, thanks!Remove Content Link?Please choose a reason below:Fake NewsMisleadingNot InterestedOffensiveRepetitiveSubmitCancel Latest Stories To qualify for the Big Brothers Big Sisters program, a child must be between the ages of five and 15.“We always have more boys waiting than girls,” Conner said. “It’s just harder to get young men and men to step up and volunteer.”Conner said any time is a good time to volunteer with the program but hearts are often tugged during the Christmas season.“Many of our Big Brothers Big Sisters are university students and often they will be a part of our program for several years as do resident volunteers,” she said. “We recently celebrated a match that had been together for five years. The involvement with the program will end but the bond lasts forever.”Volunteers are always needed. For more information about Big Brothers Big Sisters of Troy, call 334-566-2454.last_img read more

awmexjbn

Attorney for former Stanford swimmer Brock Turner makes ‘outercourse’ argument in appeal of sex assault conviction

first_imgDan Honda/Bay Area News Group/TNS via Getty Images(SAN JOSE, Calif.) — An attorney for a former Stanford University swimmer found guilty of sexually assaulting an unconscious and intoxicated woman in 2015 argued the conviction should be overturned because his client was fully clothed and wanted only “outercourse” from the victim, not intercourse.Brock Turner’s lawyer Eric Multhaup made the novel argument Tuesday in a state appellate court in San Jose, California, which appeared only to confuse the three-judge panel.“I absolutely don’t understand what you are talking about,” Justice Franklin Elia told Multhaup.Multhaup tried to explain in his 15-minute argument. He said his term “outercourse” referred to Turner having his clothes on when he was caught by two Swedish grad students on top of the victim outside a fraternity party on the Stanford campus in Palo Alto, California, on Jan. 10, 2015.A Santa Clara County jury convicted Turner in March 2016 of three felony charges: Assault with intent to commit rape of an intoxicated/unconscious person, penetration of an intoxicated person and penetration of an unconscious person.Multhaup said that because Turner was fully clothed and his genitals were not exposed when he was confronted, the prosecution’s case fell short of proving beyond a reasonable doubt that Turner intended to rape the woman.He said the jury based its decision on “speculation” that Turner intended to rape the woman.“They filled in the blanks in the prosecution’s case,” Multhaup argued. “That’s imagination. That’s speculation.”Deputy Attorney General Alisha Carlile argued that the conviction should stand, telling the judges that Santa Clara County prosecutors presented sufficient evidence in the high-profile case and the jury reached its verdict “beyond a reasonable doubt.”The appellate court is expected to make its decision within 90 days.Trial Judge Aaron Persky drew criticism when he sentenced Turner in June 2016 to six months in county jail, based on the recommendation of the probation department. Prosecutors had asked for a six-year prison sentence.Turner, now 22, served three months in jail and was released on Sept. 2, 2016. Following his release, he returned to his hometown of Oakwood, Ohio, where he registered as a sex offender.Persky’s sentence of Turner triggered widespread outrage and a recall campaign, in which voters in Santa Clara County removed Persky from the bench in the June California primary election.Copyright © 2018, ABC Radio. All rights reserved.last_img read more

awmexjbn

Employee ‘sickies’ costing businesses £1.75bn a year

first_imgEmployee ‘sickies’ costing businesses £1.75bn a yearOn 1 Jun 2003 in Personnel Today Comments are closed. Previous Article Next Article Numberof working days lost to sickness absence in 2002 was 166 millionStafftaking ‘sickies’ cost businesses £1.75bn last year, with many firms believingup to 15 per cent of absences are not genuine, a study by the CBI has suggested.Theannual absence study by the employers’ organisation and healthcare insurer, AXAPPP, found that firms paid out £11.6bn last year to cover salaries, overtimeand temps, despite the number of days lost falling to a 15-year low.Thisaverages out at £476 per employee, just fractionally lower than the previousyear, when companies paid out £11.8bn.Thenumber of working days lost fell from 176 million in 2001 to 166 million in2002, or 6.8 days per employee, the lowest figure since the survey began in1987.Absencefell most significantly in firms where senior managers were responsible forabsence management.Publicsector absence averaged 8.9 days a year and cost £637 per employee,significantly higher than the private sector, with 6.5 days and a cost of £466per employee.Manufacturingfirms reported higher absence levels than their service sector counterparts,with 7.4 days and 6.5 days respectively.Largercompanies reported higher absence levels than smaller firms, with businessesemploying more than 5,000 people averaging 9.3 days per employee compared to4.9 days for those with fewer than 50 staff.Absencewas lowest in greater London – 5.4 days – and highest in Yorkshire, Humbersideand the West Midlands, on 7.8 days each. JohnCridland, CBI deputy director-general, said: “Firms can help reduce dayslost by making senior managers responsible for absence management, but businessalso needs efficient health services so staff can recover quickly.”www.cbi.org.uk Related posts:No related photos.last_img read more

awmexjbn

KBR secures PMC services contract for Ghasha concession project

first_imgKBR will serve as the main PMC contractor and will be responsible to manage the engineering, procurement and construction (EPC) contracts for the portfolio of projects KBR secures PMC services contract for Ghasha Concession portfolio of projects in UAE. (Credit: Pixabay/Gerd Altmann) US-based engineering company, KBR has secured a major project management consultancy (PMC) services contract from Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) for the Ghasha concession portfolio of projects in the UAE.As per the terms of the contract, KBR will serve as the main PMC contractor and will be responsible to manage the engineering, procurement and construction (EPC) contracts for the projects.The contract will cover packages A and B of the Dalma gas development project along with packages one to five of the Hail and Ghasha development project.The contract also includes services to Hail & Ghasha Islands Project as well as the Deep Gas Project.KBR president and CEO Stuart Bradie said: “We deeply appreciate the tremendous amount of trust that ADNOC has placed in KBR to project-manage such a significant share of this strategic Ghasha Concession program.“This award highlights ADNOC’s confidence in KBR’s reputation as the industry leader in the provision of value-added PMC services for similar mega gas-field development projects.”Ghasha concession project to produce over 120,000 barrels of oil and condensates per dayAccording to KBR, the Ghasha concession project has the potential to meet approximately 20% of the country’s gas demand by the second half of the decade.Once operation, the project is estimated to produce over 120,000 barrels of oil and high-value condensates per day.The engineering company will perform the work for over four years, with an option to extend the contract for two more.Stuart Bradie added: “We look forward to continuing our long-term relationship with ADNOC and to demonstrating once again our world class ability to manage large-scale, complex projects such as this on time, within budget, but most of all with a strict safety culture.“We are confident that the Ghasha Concession Project will significantly boost In-Country Value. As always, KBR remains fully committed to act as one of ADNOC’s strategic partners to achieve the targeted In-Country Value objectives.”In September last year, KBR along with UK-based commodity information provider Argus Media secured a contract from the Singaporean government to carry out a hydrogen feasibility study.last_img read more

awmexjbn

Fee-fixing estate agency directors disqualified for three years each

first_imgTwo estate agents involved in last year’s fee-fixing scandal in Burnham-on-Sea in Somerset have been disqualified as directors and banned from taking up any directorships for over three years.David Baker and Julian Frost, who were both senior members of staff at Abbott and Frost and high profile local business people who sponsored the local football team, are the first directors to be disqualified following last year’s investigation by the Competition and Markets Authority (CMA) into fee-fixing among the town’s agents.The CMA went on to fine a group of six estate agents in Burnham-on-Sea a total of £370,000.Agreeing prices with competitors is one of the most serious ways a company can break competition law, as it harms individuals, businesses and the economy.”At the time the CMA said it found that the agents who between them controlled 95% of the local market had met and entered into an anti-competitive agreement to fix their minimum commission rates in the town at 1.5%.The agents involved were Abbott and Frost Estate Agents Limited, Gary Berryman Estate Agents Ltd (and its ultimate parent company Warne Investments Limited), Greenslade Taylor Hunt, Saxons PS Limited, and West Coast Property Services (UK) Limited.David Baker has now undertaken not to act as a director for three and a half years, while Julian Frost has made a similar undertaking to last for three years.DisqualificationIf either of them contravene the undertakings they may be prosecuted for a criminal offence.The CMA says it is now considering whether to disqualify directors from any of the other companies involved in the fee-fixing agreement.“Agreeing prices with competitors is one of the most serious ways a company can break competition law, as it harms individuals, businesses and the economy,” says Michael Grenfell, the CMA’s Executive Director for Enforcement (pictured, left).“When, as in this case, estate agents agreed among themselves commission fee rates, the effect is to stop people from shopping around for the best deal on one of the biggest financial decisions any of us make – selling a house.”Read more about the fee-fixing cartel. Julian Frost Abbott & Frost Burnham on sea cartel CMA David Baker disqualification disqualifications fee-fixing April 10, 2018Nigel LewisWhat’s your opinion? Cancel replyYou must be logged in to post a comment.Please note: This is a site for professional discussion. Comments will carry your full name and company.This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.Related articles Letting agent fined £11,500 over unlicenced rent-to-rent HMO3rd May 2021 BREAKING: Evictions paperwork must now include ‘breathing space’ scheme details30th April 2021 City dwellers most satisfied with where they live30th April 2021 Home » News » Fee-fixing estate agency directors disqualified for three years each previous nextRegulation & LawFee-fixing estate agency directors disqualified for three years eachCMA reveals it has made two directors of Abbott & Frost in Burnham-on-Sea sign disqualification undertakings and is considering whether to add more agents in the town to the list.Nigel Lewis10th April 201802,975 Viewslast_img read more